Hrnčeková špaldovo-kokosová bábovka s euromincami a lentilkami

Rýchly koláčik pripravený za hodinu bez váženia? Skúste túto hrnčekovú bábovku. Príprava mi trvala 15 minút, pečenie 45. Takže za hodinku môžete maškrtiť. Klasickú múku som vymenila za špaldovú, nech je to zdravšie, aj keď priberá sa z toho asi rovnako, ale keď je už ten piatoček, treba si dopriať, nie? 🙂

  • 3 vajíčka
  • 1 hrnček kryštálového cukru
  • 1 vanilínový cukor
  • pol hrnčeka oleja
  • pol hrnčeka mlieka
  • 1 hrnček kokosu
  • 2 aj 1/3 hrnčeka hladkej špaldovej múky
  • 1 balík kypriaceho prášku

Veľkosť hrnčeka je na Vás, ja používam také super odmerky, ktoré som raz niekde náhodou objavila a odvtedy sú v obľube 🙂 Ale štandardne by mal mať hrnček 1 hrnček = 250 ml.

  1. Celé vajcia s cukrom vyšľaháme ponorným mixérom vo väčšej mise.
  2. Predhrejeme si rúru na teplovzdušnú na 180 °C a formu na bábovku vymažeme maslom a vysypeme múkou.
  3. Do misy pridáme kokos, olej, mlieko a premiešame.
  4. Nakoniec pridáme múku zmiešanú s kypriacim práškom.
  5. Kto chce, môže si recept nejak vylepšiť. Ja som tam prihodila lentilky a čokoládové euro mince 🙂
  6. Nalejeme do bábovkovej formy a pečieme cca 45 minút.

Poznatok kuchára: Čakala som, že budem mať krásne farebné lentilky vo vnútri, no prišlo veľké sklamanie, lebo farba pri pečení zmizla 🙂 ale chuť ostala 🙂 Nuž, nie každý experiment sa podarí.

Leave a Reply

